Tule testaamaan Omnigym-laitteita liikuntapuistoon!

Kuusamon liikuntapuiston (Kitkantie 42) vapaaseen käyttöön tarkoitetulla ulkokuntosalilla pääsee harjoittelemaan (17. heinäkuuta alkaen) viiden viikon ajan kotimaisilla Omnigym-ulkoliikuntalaitteilla osana laitevalmistajan Euroopan laajuista tutkimusta. Paikalta löytyy yhdeksän laitetta koko kehon kokonaisvaltaiseen harjoitteluun. Harjoittelu on maksutonta ja testikäyttö on mahdollista ajalla 17.7.–25.8.2024 (5 vkoa). Virallinen testiviikko lähtee käyntiin 22.7.2024.

Laitetoimittajan edustaja on paikalla keskiviikkona 17. heinäkuuta klo 15–18 opastamassa laitteiden käyttöä. Hanke toteutetaan tiiviissä yhteistyössä laitevalmistaja Omnigym Oy:n sekä Kuusamon kaupungin kanssa.

Omnigym-ulkoliikuntalaitteiden testikäyttö

• Omnigym-ulkoliikuntalaitteilla itselleen sopivaa harjoitusvastusta säädetään patentoidun painoyksikön avulla.
  • Ulkokuntosalilaitteet ovat tarkoitettu + 14-vuotiaille.
  • Laitteet soveltuvat kaikille ikään (yli 14 v.) tai kuntotasoon katsomatta.
  • Laitteiden turvallisuus ja tehokkuus perustuvat pitkäjänteiseen kehitys- ja tutkimustyöhön.

Liikuntapuistoon testikäyttöön tuleva ulkokuntosali on osa Omnigym Oy:n kansainvälistä tutkimushanketta, jossa tutkitaan laitteiden käyttäjätyytyväisyyttä, kokemuksia sekä tietoa käyttäjämääristä eri kokoisilla paikkakunnilla ympäri Suomen ja Eurooppaa.

Meille valmistajana on tärkeää ymmärtää, minkä verran ja miten laitteitamme käytetään ja miten tyytyväisiä niihin ollaan. Haluamme käyttäjäkokemuksen olevan niin hyvä, että se saa käyttäjän palaamaan takaisin, toistuvasti. Silloin on onnistuttu monellakin mittarilla, avaa Omnigym Oy:n toimitusjohtaja Kirsti Laasio.

Viiden viikon pituisen tutkimusjakson aikana toteutetaan paikan päällä kysely (QR-koodi), jossa käyttäjät pääsevät antamaan suoraan palautetta harjoituskokemuksesta ja sijainnin sopivuudesta. Laitteiden käytöstä kerätään myös numeerista käyttödataa, kuten laitteilla tehdyt toistomäärät sekä mihin aikaan laitteita käytetään. Tiedot laitteiden käytöstä tallentuvat automaattisesti pilvipalveluun. Käyttöä mittaavat sensorit on asennettu laitteiden sisään, eikä paikalla kuvata ihmisiä tai tallenneta yksilökohtaisia tietoja. Saatu palaute ja käyttömäärätiedot jaetaan myös Kuusamon kaupungin käyttöön.

Omnigym, Global User Study

Kotimaiset Omnigym-laitteet ovat nousseet lyhyessä ajassa käyttäjien suosioon keräten positiivista palautetta sekä käyttäjiltä että kunnan päättäjiltä. Tällä hetkellä Suomessa on pysyviä Omnigym-ulkokuntosaleja jo yli 300, minkä lisäksi muualla Euroopassa on noin 80 ulkokuntosalia. Global User Study -tutkimushanke toteutetaan vuosina 2020–2025 useassa Euroopan maassa. Tähän mennessä väliaikainen ulkosali on vieraillut jo yli 200 paikkakunnalla 10 maassa.

• Mika Sangi p. 040 766 2154, mika.sangi@omnigym.com
  • Valmistaja: Omnigym Oy, Lemuntie 7, 00510 Helsinki