Koillismaan koekeittiö – Tule mukaan suunnittelemaan tulevaisuuden tuotekehitys- ja tuotantotilaa

Monien vuosien ajan koillismaalaiset ovat toivoneet tuotekehitys- ja tuotantotilaa niin luonnonkosmetiikan kuin muiden luonnontuotteiden kehittämiseen sekä pientuottamiseen. Koillis-Suomen kehittämisyhtiö Naturpolis Oy:n Hiiliviisasta kiertotaloutta -hanke kartoittaa nyt koekeittiön tarpeita.

Vastataksemme kentältä tulleisiin toiveisiin, olemme aloittaneet laajan kartoituksen kyseisen tilan tarpeista: mitä konkreettia toimintoja ja laitteita tilaan tarvitaan. Samalla kartoitamme millainen olisi koekeittiön käyttäjäkunta. Kyselyyn toivotaan vastauksia matalalla kynnykselle niin yrityksiltä, yhteisöiltä, oppilaitoksilta kuin yksityishenkilöiltä, jotta mahdollinen tuleva tila vastaisi käyttäjäkuntansa tarpeita.” toteaa Hiiliviisasta kiertotaloutta -hankkeen projektipäällikkö Leena Niemi.

Kyselyyn vastaaminen tarjoaa paikallisille yrittäjille, yhteisöille, oppilaitoksille ja yksityishenkilöille mahdollisuuden vaikuttaa uuden, toimivan tilan suunnitteluun, joka tukisi paikallisen luonnontuotealan toimintaa ja kehittymistä. Oli tarpeesi sitten esimerkiksi tila villiyrttien kuivaamiseen ja pakkaamiseen, variksenmarjamehun valmistukseen kaupallisessa mittakaavassa, uuden luonnonkosmetiikkasaippuan kehittäminen tai luonnontuotealan kurssin järjestäminen, niin kerrothan siitä meille.

Osallistumalla kyselyyn voit kertoa millaisia laitteita, välineitä ja tilajärjestelyjä tarvitset toimintasi tueksi. Kyselyn tulosten perusteella laaditaan asiantuntijatyönä suunnitelma, joka sisältää tarkat havainnekuvat ja kuvaukset koekeittiön tulevista toiminnoista.

Suunnitellaan koekeittiöstä yhdessä toimiva ympäristö – paikalliset tarpeet huomioiden.

Lisätietoja:

• projektipäällikkö Leena Niemi, p. 040 719 2857, leena.niemi@naturpolis.fi