Aktiivinen ja avoin viestintä lisää luottamusta hallintoa kohtaan ja vahvistaa asukkaiden ja vapaa-ajanasukkaiden siteitä Kuusamoon. Sosiaalinen media on lisäpalvelu virallisten viestintäkanavien rinnalla.
Organisaatiokäytössä sosiaalinen media on vain julkisen tiedon vuorovaikutus- ja julkaisukanava. Lakisääteisesti salassa pidettävää tietoa ei saa lainkaan käsitellä sosiaalisessa mediassa
Sosiaalisen median kanavista Kuusamon kaupungilla on käytössä Facebook, Instagram, X, LinkedIn ja YouTube.
Sosiaalisen median palveluiden käytön tavoitteet ovat
- kuntalaisten mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa kunnan toimintaan
- avoin ja luottamuksellinen vuorovaikutus ja yhteistyö kuntalaisten kanssa
- kaupungin maineen ja imagon ylläpito ja vahvistaminen
- ajankohtaisista asioista tiedottaminen kansalaisille
- palautteen kerääminen, esim. otakantaa.fi
- nuorison tavoittaminen nuorison käyttämissä palveluissa
Chat palvelee reaaliaikaisesti
Verkkosivujen chat-palvelussa voit keskustella asiantuntijoiden kanssa reaaliaikaisesti. Kuusamon kaupungin chat-palvelua tarjoavat nuorisotoimi ja kaupungintalon asiakaspalvelun infopiste.
Infopisteen chat
Infopisteen chat on avoinna arkisin klo 9-14. Infopiste vastaa kaupungin yleisestä neuvonnasta ja asiakaspalvelusta.
Lisätietoa asiakaspalvelupisteestä verkkosivulla Kaupungintalon asiakaspalvelu ja neuvonta